Kopacz Kund 2020-ban készült installációjának ötlete tavasszal egy mezőgazdasági gép felújítása során fogalmazódott meg benne. A megviselt, rozsdás gép takarítás után, mintha nyersanyaggá változott volna. Úgy tűnt, hogy bár látszólag a földmunkáló funkcióját be tudja tölteni, valami mégis hiányzik ahhoz, hogy elkezdje, valamin töpreng. A gép beszédes szakelnevezése, „kombinátor", csak elősegítette szimbólummá válását és a címadást: Kombinátor a tájon elmélkedik. Kopacz Kund ezt az abszurd szituációt kívánta tovább fokozni a gép parkettára való helyezésével, ahol a parkettát, egyrészt a társadalmi szövet kifejezéseként, másrészt, a traktorgumi hagyta nyomok hasonlataként gondolta el. A falon látható fekete-fehér fotók mind az ösztöndíjas időszak alatt készültek, mindet saját maga hívta elő és világította le. Bár a felület méretei miatt egymásba folynak a képek, elrendezésük tematikus: otthon; loisir; erdő „belterek" mint lelkivilágok; bogarászat, avagy „sétálni mentem egy bogárral"; mezőgazdaság; klasszikus táj; mitikus táj.

Színezett fotográfiái erről a falról kerültek le. Az objektivitásra törekvő alkotói pozíció absztrahálásának érdekében felvitt áttetsző színréteg a látványt a mágikus realizmus világába kívánja terelni. Ebben a sorozatban a technika nyújtotta lehetőségek miatt a tájképen keresztül elemzett ember és természet viszonyának témája egyéb, kapcsolódó, de attól nem teljesen független témákkal bővült.

A parkettával készült kültéri munkák az egyperces installációk című sorozat folytatásaként csatlakoznak a 2020-as évi tevékenységéhez. Ez a sorozat röpke gondolatokon alapszik, a pillanatnyi hevület vezérli az enyhén ironikus hasonlatok észrevételét, valamint megfogalmazását.

Videómunkák: 

Talajelőkészítés parkettázáshoz:

 

Aktív pihenés:

 

Mi jellemzi az alkotói folyamatodat? Az ötlettől a megvalósításig hogyan jön létre egy műalkotás?