Berkes Ádám Csanád Negatív című sorozatának elkészítésekor az volt a célja, hogy egyszerű, könnyen értelmezhető tereket hozzon létre síkokból, lépcsőkből, rámpákból. Ezek korábbi, nagyméretű szoborcsoportjaihoz kapcsolhatóak, építészeti terek benyomását keltik. Negatív4 című munkájánál a Vízszintes című homokból készült nagyméretű szobra formáját használta fel kiindulási pontként. Kis méretük ellenére ezek a szobrok valódi méretüknél jóval monumentálisabb érzetet keltenek a nézőben. A fából készült domborműnegatívokat homokkal kitöltve, a fanegatívból kiborítva újabb szobor, egy homokplasztika jön létre. A 2020-as évre tervezett kiállítás monumentális homokszobraival szemben itt fontos volt, hogy ezek az alkotások jól kezelhetők, kézbe vehetők. A Negatív című sorozat alkotásainak elkészítésénél még erősebben nyilvánul meg az a törekvés, hogy a szoborkészítés során keletkező felesleges hulladékmennyiséget redukálja. Ebben az esetben a fából kifaragott alkotás szobornegatívként és műalkotásként is szerepel, a homokból elkészült pozitív forma pedig önálló szobor formáját ölti. Furcsa fordulat történik azzal, hogy a negatív tartósabb, maradandóbb anyagból készül el, a pozitív pedig sérülékenyebb, illékonyabb, rövidebb életű. A pozitív formából bármennyi készíthető, de a homok sérülékenysége miatt ezek sem lesznek teljesen egyformák, létrejöttük a sokszorosító grafikai eljárásokhoz hasonló.