Elindult az #otthonunkműtárgya kezdeményezés
A képzőművészettel nemcsak a galériákban, múzeumokban, hanem otthonainkban is találkozhatunk. A MANK Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. az #otthonunkműtárgya hashtag használata alatt futó kezdeményezésével arra kéri kortárs közönségét, hogy mutassák meg, milyen festményekkel, szobrokkal, műalkotásokkal veszik körbe magukat az otthonaikban.
A MANK szeretné felhívni a figyelmet arra, mennyire fontos a mindennapi környezetünk, az, hogy milyen alkotások vesznek minket körül minket a hétköznapokban. A jelenlegi járványügyi vészhelyzetben felértékelődnek ezek az alkotások, éppen ezért a MANK naponta igyekszik bepillantást engedni az otthoni „műgyűjteményekbe”, de saját műtárgyállományát is szeretné a kezdeményezéssel megismertetni. Egyúttal mindenkit arra buzdít, hogy töltsék fel saját közösségi felületeikre ezeket az alkotásokat néhány mondat társaságában, amelyben arra világítanak rá, mit is jelent az Önök számára az adott alkotás, vagy akár küldjék el azokat a MANK számára, a kozonseg@alkotomuveszet.hu címre. A felületen már most láthatóak többek büszkeségei, például Korniss Dezső vagy éppen Deim Pál egy-egy munkája.
A szervezet egy másik kezdeményezése a #maradjotthonalkotni hashtag alkalmazásával főként a fiatal művészekre kívánja felhívni a figyelmet, akik egy-egy videóban saját alkotói műhelyükbe engednek bepillantást, megmutatják, min dolgoznak jelenleg, illetve hogyan érinti őket és művészetüket a járványügyi helyzet. A művészek ugyanis otthon is művészek, folytatják a munkát, és ebbe az izgalmas miliőbe most mi is betekinthetünk – vallja a MANK, amelynek feladata az alkotóművészet sokoldalú támogatása, a művészi alkotótevékenység hátterének minél szélesebb körű biztosítása.
Korniss Dezső: Metró (1963)
Bánföldi Zoltán, a Szentendrei Régi Művésztelep művésze is bepillantást engedett az otthonába, és megmutatta egyik kedves festményét!
„Tudjuk róla, hogy szeretett kísérletezni, anyagban, formában folyton megújulni. Ez a munkája azon ritka képek közé tartozik, amelyen zománcfestéket használt. Színben, formában igencsak reduktív, a minimumra törekszik, a látvány csak sejtet. Nem ábrázol, hanem érzéseket indukál. Festékrétegei, mint valamiféle kollázs alkotóelemei illeszkednek egymáshoz. És mint egy jó NŐ, meg is mutatja magát, meg nem is. Ki kell hámozni a lényeget.”
A képet ráadásul egy saját munkájáért cserélte el cirka húsz éve. Felemelő érzés lehetett!
Kiállításait is szeretné elérhetővé tenni a MANK a járványügyi helyzetben, így a MANK Galériában rendezett Richter Sára kiállítás anyagát virtuálisan teszi elérhetővé március 26-tól honlapján, a www.alkotomuveszet.hu oldalon. A Kötelék című kiállításon Richter Sára textilművész különleges gondolati és képi világot teremt rusztikus, régi vásznain. Alkotásai életről, kötődésekről, családról, női és férfi szerepekről, a korról, amelyben élünk, a körülöttünk lévő környezet változásáról szólnak. Nemcsak üzeneteikben, hanem látványukban is egyedülállóak a munkái, a művész textiljei ugyanis nem hagyományos kézimunkák, sokkal inkább fonállal „rajzolt” és növényi festékkel színezett képekkel, hímzett vagy pecsételt szövegekkel és jelképes erejű tárgyakkal megjelenített tartalmak művészi ábrázolásai.
Borítókép:
Deim Pál: Életfa (2007)
Deim Balázs, a festőművész unokája küldte el nekük a képet, amelynek a hátoldalán a következő olvasható:
„Balázs unokámnak! „Érettségid” alkalmával, sikeres életutat kívánva szeretettel emlékül’
Papi
2007. június 19.”