Új utakon / Interjú Gergye Krisztiánnal

2022.03.18 10:00:00 | ArtTér

Gergye Krisztián táncművész, rendező, koreográfus – és mindezek mellett festőművész is. Nemcsak mondja, hanem munkáival is azt sugallja, hogy felejtsük el a címkéket, engedjük el a dobozokat, és a jól bevált értelmezési kereteinket. Legyünk nyitva, és engedjük meg magunknak azt az újfajta befogadást, amit legutóbb a Szinesztézia című, online performanszsorozatában mutatott meg, ahol kortárs magyar képzőművészek alkotásaival lépett interakcióba. 2021 őszén önálló festménykiállítása nyílt Szentendrén, a MANK Galéria kiállítóterében, ennek kapcsán beszélgettünk vele.

Mikor és hogyan kezdődött a kapcsolatod a képzőművészettel?

Sokáig festőművésznek készültem. Kőszegen nőttem fel, ahol nagy szerencsémre csodálatos rajztanárhoz kerültem, Perenyei Editnek hívták, aki annak ellenére látott tehetséget bennem, hogy nem én voltam a legjobb rajzos, és erősen szorgalmazta, járjak rajzszakkörre.

Fontos neked a legjobbnak lenni?

Igen, nekem ez fontos volt, bár szerintem minden gyerek valamiben a legjobb akar lenni. Szorongó kisgyerekként sokat jelentett, hogy a rajzolásban felfedeztem magamban valami képességet, illetve Edit néni felfedezte, és bátorított. Nagyon sokat segítenek, akár egy életre meghatározzák egy gyerek útját az ilyen támogató pedagógusok, mint Edit néni.

És aztán megpróbáltad valaha a Képzőművészeti Egyetemet?

És aztán nem. A biztonságosabb utat választottam, ami azt jelentette, hogy beiratkoztam az egészségügyi szakközépiskolába, miközben az a hír járta, hogy egy év múlva elindul a kisképző Szombathelyen. Azt terveztem, egy év elteltével majd átmegyek oda, de nem mertem meglépni. A gyakorlatban hosszas kerülővel jutottam vissza a képzőművészethez. Az érettségi után Budapestre jöttem, ahol először művészeti menedzserként végeztem, majd táncművész lettem, de mindeközben folyamatosan festettem, rajzolgattam, firkálgattam. Soha nem múlt el a képzőművészeti vonal az életemben.  Amikor 20 évesen megérkeztem Budapestre, kerestem magam, és keresgéltem a lehetőségeimet, akkor találkoztam Németh Ágnes szobrászművésszel, aki egy képzőművészeti stúdiót vezetett. Beiratkoztam, tanultam nála és tőle, s ha valakit képzőművészeti mesteremnek kéne hívnom, akkor az szerintem Ági lenne. De aztán elindult az előadóművészeti vonalam, és több mint 10 évre háttérbe szorult a képzőművészet.

Hogyan kanyarodtál vissza a festéshez?

Hat évvel ezelőtt az 56/16 című projektet raktuk össze a társulatommal, ami egy 56-ra emlékező és a 2016-os évfordulón bemutatott performansz volt. Az előkészítés során nézegettem 56-os dokumentumfotókat, amiket valamilyen módon – legkézenfekvőbben háttérvetítés formájában – szerettem volna a darabba belerakni. De ahogy haladtunk a próbafolyamatban, egyre világosabbá vált, hogy a dokumentumfotók nagyon másfelé vinnék a produkciót, és nem szerettem volna leegyszerűsített vizualitással dolgozni. Ezért a dokumentumfotókról elkezdtem akvarelleket készíteni, közülük jó pár bele is került az előadásba. Már ezeknél is a szétlőtt terek, a lerombolt házak kerültek fókuszba és nem az emberi alakok. Pár évvel később, 2019-ben a Levitáció című előadáshoz nyilvános akasztásokról készült dokumentumfotókat kezdtem el szintén akvarellre átírni úgy, hogy az akasztott emberek kötelét elhagytam, és ettől egyfajta lírikus lebegéssé váltak a képek, nagyon költői lett az egész történet, az élet-halál közötti lebegés, a halál színháza. A pillanat a halál előtt, ahonnan minden egyszerre és egyszeriben látszik.

A képzőművészet és a tánc mindenesetre rokonok abban, hogy nem szavakkal mesélnek, hanem a térrel, a színnel, a gesztussal, a vizualitással hatnak.

Absztrakt vagy figurális művészet? Melyik a tiéd? Mit gondolsz egyikről vagy másikról?

Mostanában nyílik rá a szemem az absztrakt művészetre, sokáig idegenkedtem tőle.  Az alkotás szintjén még mindig ragaszkodom valamilyen megfogható történethez és konkrét formához, még ha az nem is mindig emberi alak. Amióta az eszemet tudom, vonzódtam a romos, ember alkotta, de elhagyott terekhez. Szinte mániákusan gyűjtöm a képeket az ilyen elhagyatott gyárépületekről, romokról, és többnyire ezekből készítek festményeket.

Foglalkoztat most a halál? Már azon az apokaliptikus helyzeten túl, amiben vagyunk?

Kimondottan a Levitáció című előadáshoz kezdtem el festeni ezeket a búskomor tematikákat. Ott az emberi testtel, a figurájával és a környezetével foglalkoztam. Aztán áttértem már azon belül is a térre. Egy idő után pusztán az akasztófákat és a környezetet festettem le, a testek és az áldozatok nélkül. Onnan kvázi egyenes út vezetett az ilyen rendhagyó, üres terekhez, mármint festészeti témaként.

Mit jelképeznek ezek a terek?

Leginkább önmagukat jelentik, de nagyon sokat elmond az emberről egy speciálisan üres tér. Egy kicsit díszletként fogom fel ezeket, mintha a színházi helyzetből kinyílna egy térbeliség. Bele tudok ugyan képzelni emberi testeket, emberi jelenléteket, de mégsem festem bele őket. Ezek ember alkotta terek, ember – és nem természet – alkotta tájak, épületek, mindegyiknek megvan a maga története, mint ahogy a falaknak is. 

A közös nevező az elhagyatottság. Amolyan időkapuk ezek, mindenfelé – múltra, jelenre és akár a jövőre is utaló – emléknyomok fedezhetők fel bennük, elég sok árulkodó jelet hordoznak az emberről. Elég melankolikusan, hiszen rám jellemző ez a melankolikus szemlélődés. Ezek furcsa, erodálódott, megállított időpillanatok, amik valami emberen túli felé nyitják meg a teret, sőt az időt. El lehet benne mélázni. Amikor az ember egy ilyen helyet néz – sőt, ne kerteljünk, reményeim szerint a képeimet nézve is –, a saját létezésének értelmén mélázik még akkor is, ha mindez így, kimondva kicsit közhelyes, kicsit leegyszerűsített, vagy erőltetettnek tűnik.

Ősszel saját képzőművészeti kiállításod lesz a MANK-ban. Mi lesz a témája, címe?

A nyár elején járunk, s bár folyamatosan festek, ezekre a kérdésekre nem tudom a választ. A MANK felkésérésének legnagyobb vonzereje éppen az volt, hogy kapok egy kurátort, mert ez lehetővé teszi, hogy ne csak a saját monológomat toljam, hanem a másik szemében valóban megláthatom a munkáimat.

Tavaly nyáron Kőszegen, a szülővárosomban volt egy kiállítás Levitáció címmel abból a sorozatból, s egy része az anyagnak még mindig látható az Átriumban, a pandémia miatt csak most látogatható.  Ebből a sorozatból is lehet válogatni, és az azóta készült, nagyobb volumenű művekből is.

A társulatod 20 éves jubileuma alkalmából készült Szinesztézia című videóperformansz-sorozatod jobbára a karantén alatt jött létre.  Minden egyes részében egy személyes találkozásodat táncolod el egy-egy kortárs művel. Milyen szempontok alapján választasz műalkotást? És mennyire konstansak ezek a szempontok?

Bár jó ideje festek, a Szinesztézia-sorozat nagyon sokat hozzátett a képzőművészeti érzékenységemhez. Talán az, hogy benne vagyok a képzőművészetben, belülről is átélem az alkotói folyamatokat, feljogosít arra, hogy előhozakodjak azzal, hogyan látom és miként élem meg befogadóként ezeket a műveket. Pont az a lényeg ebben a videósorozatban, hogy nem életművekről, hanem egy-egy kiválasztott műről van szó, arra esik fokozott figyelem. Egy művel töltünk sok időt, és a mélyére hatolunk.  Mindenkit bátorítok, hogy engedje meg magának a megállást, a szemlélődést, töltsön elegendő időt magával és egy adott műalkotással. Idő kell egy művészeti alkotás befogadásához, sőt a folyamat úgy kezdődik, hogy idő kell a lecsendesüléshez.

Általam kedvelt képzőművészek egy-egy számomra kivételes alkotásával kezdtem el művelni a sorozatot, de ma már ott tartok, hogy szinte magától alakul, ki lesz a következő. Az egyik művész ajánlja a másikat, én is keresem, kit lehetne bevonni, kérdezek, megyek előre benne. Szép és izgalmas kaland, milyen nyitottan állnak hozzá a képzőművészek. Szűcs Attilától Krajcsovics Éván keresztül Fehér Lászlóig nagy nevű művészek adták már oda a műveiket, hogy egy kis videóban interakcióba lépjek azokkal. Reményeim szerint nekik is izgalmas, mert nekem nagyon.

Gyakran szerepelsz kiállításmegnyitókon performanszokkal. Hogyan kezdődött ez?

A színházi táncelőadásokban érzem magamat otthon, de mindig is érdekelt a black boxból való kimozdulás, és a legerősebb színházi élményeim, tapasztalásaim gyakran valamilyen múzeumi közegben történtek meg. Testhez és lékekhez nagyon közel álló idő és tér, ahogy egy kiállításhoz lehet kapcsolódni. Az érdekel, hogy a lehető legközelebb kerüljek a műhöz, a közönséghez. Szeretem a nézőket kizökkenteni, arra ösztökélni, hogy az adott történetet figyelve ne menjen rá a jól bevált értelmezési sínekre. Ne magyarázatokat keressen, hanem a helyzetet érezze meg.

A legutóbbi előadásod hommage Magdalena Abakanowiczhoz, akiről egyszer azt mondtad, hogy Jerger Krisztina hívta fel rá a figyelmedet. Hogy emlékszel rá? Képzőművészeti pályádon is biztatott?

Jerger Krisztina fontos emberem volt, sokat köszönhetek neki, hogy mást ne mondjak, azt, hogy elkezdtem bízni a saját testemben, mert nekem semmiféle táncos előképzettségem nem volt. Nagyon sokat köszönhetek az ő biztatásainak, hogy egyáltalán eljutottam oda, ahol vagyok. Művészettörténész és kiállításrendező volt, ennek ellenére engem mint táncost ösztönzött. Életem első improvizatív előadásán jelen volt, meglátta a hátamat, és azt mondta, meg kell ismernem Magdalena Abakanowiczot, mert az én hátam az ő háta. Szemléletet adott, és szabadságot, hogy amit csinálok, az jó, és merjem csinálni.

Képzőművészeti inspirációimat leginkább Schiele, Bosch, Francis Bacon, Lucian Freud,

Abakanowicz és El Kazovszkij életműve jelenti, pontosabban ezek olyan művészeti referenciák, amik mellett nem lehet elmenni. Olyan erős kontextust hoztak létre, amiben nagyon mélyen lehet önmagunkról és az emberről gondolkodni. Ez az erős kontextus segíthet a nézőnek is egy olyan világban, mint a mai, ahol mindig értelmezési kényszereink vannak. Mindent tudni akarunk, megfejteni, és közben az én előadásaim, sőt általában a tánc nem feltétlen a narratív történetmesélésről szól, hanem a testről, a világba vetett testről meg az emberről, a lélekről.

Mit festesz aktuálisan?

Az utóbbi idők nagy képei üres medencékről készültek elhagyatott uszodákban. Ebből a sorozatból kezd összeállni egy erős anyag. Sok képem van a felújítás alatt lévő épületek állványzatairól, az azokon lévő letakarásokról. Ahogy mondtam korábban, kíváncsian várom a kurátorral való közös munkát. Szeretném nyitva hagyni magamat, hogy egy másik szemlélő válogasson a képeim közül.

Interjút készítette: Jankó Judit

Az interjú 2021. nyarán készült.

Partnereink

veszprembalaton2023 NKA MMA kultura.hu
szolke_online_kiallitas_
szolke_online_kiallitas_2
szolke_online_kiallitas_3
szolke_online_kiallitas_4
szolke_online_kiallitas_5
szolke_online_kiallitas_6
szolke_online_kiallitas_7
szolke_online_kiallitas_8
szolke_online_kiallitas_9
szolke_online_kiallitas_10
szolke_online_kiallitas_11
szolke_online_kiallitas_12
szolke_online_kiallitas_13
szolke_online_kiallitas_14
szolke_online_kiallitas_15
szolke_online_kiallitas_16
szolke_online_kiallitas_17
szolke_online_kiallitas_18
szolke_online_kiallitas_19
szolke_online_kiallitas_20
szolke_online_kiallitas_21
szolke_online_kiallitas_22
szolke_online_kiallitas_23
szolke_online_kiallitas_24
szolke_online_kiallitas_25
szolke_online_kiallitas_26
szolke_online_kiallitas_27
szolke_online_kiallitas_28
szolke_online_kiallitas_29
szolke_online_kiallitas_30
szolke_online_kiallitas_31
szolke_online_kiallitas_32
szolke_online_kiallitas_33
szolke_online_kiallitas_34
szolke_online_kiallitas_35
szolke_online_kiallitas_36
szolke_online_kiallitas_37
szolke_online_kiallitas_38
szolke_online_kiallitas_39
szolke_online_kiallitas_40
szolke_online_kiallitas_41
szolke_online_kiallitas_42
szolke_online_kiallitas_43
szolke_online_kiallitas_44
szolke_online_kiallitas_45
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

MANK_online_kiallitas_naprol_napra_1
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_2
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_3
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_4
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_5
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_6
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_7
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_8
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_9
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_10
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_11
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_12
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_13
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_14
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_15
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_16
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_17
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_18
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_19
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_20
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_21
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_22
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_23
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_24
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_25
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_26
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_27
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_28
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_29
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_30
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_31
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_32
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_33
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_34
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_35
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_36
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_37
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_38
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_39
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_40
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_41
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_42
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_43
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

MANK_online_kiallitas_maoe_foto_
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_2
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_3
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_4
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_5
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_6
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_7
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_8
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_9
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_10
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_11
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_12
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_13
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_14
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_15
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_16
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_17
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_18
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_19
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_20
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_21
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_22
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_23
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_24
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_25
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_26
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_27
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_28
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_29
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_30
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_31
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_32
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_33
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_34
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_35
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_36
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_37
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_38
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_39
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_40
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_41
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_42
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_43
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

MANK_online_kiallitas_eukarisztia_
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_2
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_3
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_4
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_5
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_6
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_7
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_8
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_9
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_10
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_11
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_12
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_13
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_14
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_15
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_16
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_17
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_18
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_19
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_20
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_21
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_22
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_23
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_24
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_25
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_26
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_27
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_28
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_29
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_30
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_31
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_32
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_33
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_34
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_35
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_36
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_37
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_38
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_39
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_40
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_41
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_42
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_43
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_44
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_45
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_46
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_47
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_48
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_49
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_50
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_51
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_52
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_53
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_54
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_55
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_56
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_57
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_58
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_59
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_60
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_61
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_62
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_63
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_64
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_65
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_66
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_67
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds