Ezrek osztoztak az olvasás élményén a Facebookon

2014.03.10 10:35:03 | Hírek

Az elmúlt hetekben A Pál utcai fiúk, valamint az Egri csillagok című regények szereplői elevenedtek meg a legnépszerűbb közösségi oldalon, ahol ezrek követték a virtuális térben játszódó cselekményeket. Az eszközeit és módszereit tekintve egyaránt egyedülálló „Mozi a fejedben” című olvasásnépszerűsítő program eredményeiről, a formabontó kampány várható hatásairól, a fiatalok átalakuló olvasási szokásairól és további olvasásnépszerűsítő programokról is szó volt a A Grund nevű szórakozóhelyen tartott tájékoztatón március 5-én.

„Na végre, Papuskáim… na végre! Ezennel beírjuk végig csupa nagybetűvel: NEMECSEK ERNŐ” – olvasható a Facebookhoz még február elején csatlakozott Csónakos, A Pál utcai fiúk című regény szereplőjének bejegyzésében. Az idézett poszt a legkedveltebb hozzászólások egyike volt a most záruló, a Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. (MANK) által koordinált programban, melynek keretében A Pál utcai fiúk, valamint az Egri csillagok című regények cselekményei elevenedtek meg a legnépszerűbb közösségi oldalon. „Annak ellenére, hogy a program véget ért, bízunk benne, hogy annak hatásai még sokáig érezhetőek lesznek, és sokan kedvet kapnak ahhoz, hogy hasonló formában dolgozzák fel kedvenc olvasmányukat” – mondta a rendezvényen Cseh Boglárka, a MANK kommunikációs igazgatóhelyettese. Hozzátette: a Facebook-kampány mellett a rendhagyó módszerben rejlő lehetőségekről leendő pedagógusok, szülők előtt előadásokat is tartottak több fővárosi és vidéki felsőoktatási intézményben az elmúlt hetekben, a középiskolákban pedig rendhagyó irodalomórákat szerveztek, ahol a tanulók az olvasmányokat élményszerűen dolgozták fel. Az interaktivitás jegyében a programhoz kapcsolódó pályázatokat is kiírtak a szervezők: a vállalkozó kedvű fiatalok például egy SMS terjedelmében, azaz 160 karakterben összegezhették Dobó István várvédőknek tartott lelkesítő beszédét, de arra is volt lehetőség, hogy a pályázók Skype-üzenet formájában tolmácsolják Gergő Vicuskának szánt szerelmi vallomását. A legjobbak okostelefont nyertek. Dr. Varga Ákos, social media kutató, a Budapesti Corvinus Egyetem Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció tanszékének adjunktusa a program eredményeinek ismertetésekor elmondta: összességében tízezrek „lájkolták” és követték a regények szereplőinek oldalait, az elérési adatok a milliós nagyságrendet közelítik. „Az elért felhasználók túlnyomó többsége a 12-17, illetve a 18-24 éves korosztály tagja, a fiúk-lányok aránya jobbára kiegyenlített. A kommentekből leszűrhető, hogy a felhasználók vették a lapot: szurkoltak a szereplőknek vagy éppen sajnálták őket, tanácsot adtak, illetve saját élményekkel egészítették ki az eseményeket” – tette hozzá a szakértő. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által az év elején elindított, összességében 120 millió forintból megvalósuló olvasásnépszerűsítő kampánynak csak az egyik eleme zárult le. „Az év hátralévő részében a Petőfi Irodalmi Múzeum – többek között – versenyekkel, olvasótáborokkal, olvasókörökkel, flashmobbal, slam poetryvel, kiállításokkal igyekszik elérni a fiatalokat” – közölte Gulyás Gabriella, az intézmény főigazgató-helyettese. Both Gabriella, a Magyar Olvasástársaság Meseutca és Betűfaló programjának felelőse elmondta: „a programban szintén közreműködő Magyar Olvasástársaság tanulmánykötet, valamint a kortárs szerzők művei alapján összeállított komplex pedagógiai segédanyagok összeállításával (Betűfaló program), és az Olvasó-társ nevű mozgalom folytatásával szeretné elérni, hogy az olvasásra, mint közösségi élményre tekintsenek a fiatalok”.

{gallery}olvasasnepsz{/gallery}

 

Partnereink

veszprembalaton2023 NKA MMA kultura.hu
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow