Képtörténet – Kicsiny Martha: Cittá Ideale VIII.

2021.11.02 13:00:00 | ArtTér

Kicsiny Martha műtermében. Fotó: Sági Péter

Egy kortárs műalkotás a legtöbb esetben már nem csak ecsettel és festékkel készül. Képtörténetek sorozatunkban megmutatjuk, hogyan lehet műtárgy az emberi test, egy videó, vagy éppen azok az anyagok, melyekben más már nem lát fantáziát. Ehhez pedig kreatív és intim alkotótereket fedezünk fel, ahol kortárs művészekkel találkozunk. A képek előtt állva pedig közösen kutatjuk fel mindazt, ami mögöttük van. Nézzük meg együtt, hogy miért is nem tud bárki ilyet alkotni!

Kicsiny Martha, a Derkovits-ösztöndíj lehetőségével egy éven keresztül lehetőséget kapott arra, hogy a Szentendrei Régi Művésztelep egyik alkotóházában dolgozhasson. Ez a helyszín pedig elgondolkodtatta eszközhasználatáról, és alkotóterének kihasználásáról, hogy saját, emberi testekből felépített tereit nagyobb léptékben valósíthassa meg. E havi Képtörténetünkben a műtermében készített, emberi testekből álló épületet ábrázoló rajzát mutatja be az olvasók számára.

Fotó: Sági Péter

Kicsiny Martha: Cittá Ideale VIII., 2021

filctoll, papír

70 cm x 50 cm

Eladási ár: 200.000 Ft

Egyensúly a művészi kifejezésformák között

A képeimen, bármilyen műfajúak is legyenek, sokszor olyan terek, vagy épületek láthatóak, melyeket emberi testek alkotnak. Ezt a képi kifejezésmódot legtöbbször arra használom, hogy társadalmi ügyekről, hatalmi hierarchiákról gondolkodjam. Az évek során különböző formát kapott ez a gondolat, melyet jelenleg 3D animációval, valamint filctollal készített rajzokkal fejlesztek. A kézi rajzolás munkafolyamatának katalizátora lett az új műtermem. A filctollal való rajzolás most önazonosabb számomra, mint más festészeti technikák használata, mivel tisztább és átláthatóbb kompozíciók születhetnek így. A rajzolás azért is lett izgalmas számomra, mert azonnal látom az eredményét, szemben a számítógépes szoftverrel készített animációval, melyet akár hónapokig is fejlesztek, de csak később válik láthatóvá a teljes mű. A két eltérő technika és munkafolyamat így kiegyenlíti egymást. A rajzolás munkafolyamatában a perspektivikus ábrázolással és a geometriával való játékot szeretem leginkább. A rajzolás manuális volta miatt meditatív élmény is egyben. Szintén izgalmas számomra a perspektivikus torzítás, az arányrendszerek megalkotása, és az árnyékolás is.

Kicsiny Martha alkotás közben. Fotó: Sági Péter

Az ideális város

Jelenleg egy 3,15 x 1,55 méteres rajzot készítek, melyen szintén apró emberalakokból formált épületek jelennek meg. Egy sorozaton dolgozok most, mely a Cittá ideale munkacímet kapta. Az olasz kifejezés jelentése: ideális város, mely a reneszánszból származik, amikor az építészek az ideális városok tervezésén fáradoztak. Rajzaimhoz a korabeli reneszánsz festmények jelentették a legfőbb inspirációt.

A másik fontos inspirációt egy kortárs olasz építész, Luca Galofaro kollázsa jelentette. Átdolgozásomban megváltoztattam az ábrázolt épület perspektíváját és szerkezetét. Nagyon tetszett az épülettömeg emberközpontúsága a kör- és boltíves formái. Minden kompozíciómban arra törekszem, hogy az összkép ne didaktikusan nyomasztó hatást keltsen, hanem izgalmas látványt nyújtson.

A rajzon megjelenő színeknek erőteljes dinamikája van, mely főleg az éles árnyékoknak köszönhető. Sokat kísérleteztem a színpárokkal, de végül a fekete és a narancssárga mellett döntöttem. Tetszik a bennük rejlő kettősség. A narancssárgában benne van a fény, az emelkedettség és az ókor hangulata. Fontos számomra az óegyiptomi kultúrkör. Gyerekkoromban lenyűgöztek a British Múzeum csodálatos óegyiptomi műtárgyai, akkoriban sokat foglalkoztam ezzel a korszakkal. Nem tudatosan alakítom így, de sok motívumot visszaköszönni látok ebből a gyerekkori időszakból. A Ravatalozó című munkám is például egy sírkamrára emlékeztet.

A painting on a wall

Description automatically generated with medium confidence

Kicsiny Martha Ravatalozó című alkotása, 2021. Fotó: Vincze Alina

Ravatal

Ez a képem egy belső teret mutat, mely szintén emberi testekből lett felépítve. Egészen idáig belső terekben gondolkodtam, és csak a jelenlegi sorozatomban váltottam a külső nézet felé. Szeretnék később olyan számítógépes munkákat csinálni, melyekben a megrajzolt városaimat be lehet járni, és az épületekbe is be lehet menni. A legutóbbi 3D szoftverrel létrehozott digitális munkám a Lágyburkolat című kiállításomhoz készült triptichon, melynek harmadik része a Ravatalozó. Ez a triptichon a pandémia időszakára reflektál. Ezekben a terekben az élet és a halál kiemelt szerepet kap. Néha kiemelten jelenítek meg egy-egy „kiváltságos” embert, aki nincs arra kényszerítve, hogy teret képezzen meztelen testével, hanem magát eltakarva szabadon mozoghat a térben. A Ravatalozóban a halott embert lepel fedi, ez által tudhatjuk, hogy ő is egy kiváltságos. Azért a kép mérete 4,1 x 2,95 méter, hogy olyan hatást gyakoroljon a nézőre, mintha egy valódi terem küszöbén állna. Mivel a vírushelyzet miatt elmaradt a gyász és az ehhez kapcsolódó rituálék – vagy részt venni ezeken csak keveseknek lehetett –, szerettem volna egy szimbolikus teret létrehozni, ahol valamelyest be lehet pótolni az elmaradt gyászt.

A másik két kiállított munka egy tróntermet és egy iskolát jelenített meg, amelyeken keresztül a hatalomgyakorlás egy-egy módszerét mutattam be. Az elmúlt időszakban mindannyian fokozott mértékben tapasztalhattuk meg saját bőrünkön, milyen nagy hatást képesek ránk gyakorolni hatalmi rendszerek, melyek a pandémia vészhelyzete alatt képesek voltak korlátozni hétköznapi életünket.

A person standing in a room

Description automatically generated with low confidence

Kicsiny Martha Ravatalozó, 2021. Fotó: Novák Doró

Hierarchiákról

Mivel félig angol származású vagyok, és a gyerekkoromat Angliában töltöttem, ezért a gondolkozásmódomba beépült az angol kultúra. Később sok történelmi esemény hatása tudatosult bennem, mint például a gyarmatosítás, melynek máig ható pozitív és negatív következményei vannak. Bár a történelem ezen szakaszaiban természetesen nem vettem részt személyesen, mégis a kulturális identitásom részévé váltak. Vagy például az a tény, hogy ma Magyarországon parlamentáris demokrácia van, hogy nőként szavazni lehet, vagy, hogy nemzetállamban élünk. Mindezek olyan vívmányok, melyekért sok emberáldozatot hozott. Gyakran gondolkodom azon, hogy olyan világban élünk, mely mások küzdelmének és áldozatának az eredménye. Az emberekből álló terek ábrázolásával ezt is kifejezem.

Aktuális témáim szerint alakítom a vizuális nyelvezetemet. Korábban aktívabban foglalkoztam a testtudattal. Direktebb módon jelent meg a szexualizálás: például, megkérdőjeleztem, miért szokványos csak a női testet kiszolgáltatni és látvány tárgyává tenni, amíg férfiakét nem szokás nézni. Lefényképezett emberi testekből hoztam létre fotómontázsokat, melyek szintén tereket alkottak. A diplomamunkámban pedig a szocializmus maradványaként megmaradt érzetekkel foglalkoztam – mint a félelem, a bizonytalanság és a paranoia – ami máig jelen van a magyar társadalomban. A beépített tégla kifejezés, a megfigyeltség, a „poloskák” olyan légkört alakítottak ki, melyből nyugtalanság áradt. Mindezt egy 3D videómunkában dolgoztam fel, melyet a biztonsági kamerák halszem optikaszerű látásmódjával jelenítettem meg. A videóhoz tartozó hang által pedig egy fiktív ügynök jelentését lehetett hallani.

A picture containing indoor, dark

Description automatically generated

Kicsiny Martha Operatív tekintet (pillanatkép), 2020. Fotó a művész jóvoltából.

Test/épület

A társadalmak hatalmi működését az építészet sajátos arányrendszerei mindig is hűen tükrözték. A térformákkal való kísérletezés pedig azért is nagyon izgalmas számomra, mert lehetőséget ad elgondolkoznom azon, hogy egy stílus milyen üzenetet közvetít az épület használói felé. Érdekel továbbá az is, hogy egy épület hogyan aránylik az emberi testhez. Egy gótikus katedrális például fenségesen tornyosul az emberi test fölé, mintha attól független lenne. Ezzel szemben egy reneszánsz épület sokkal inkább követi az emberi arányrendszert. A jövőben ezzel a témával kapcsolatban szeretnék nagy, látványos munkákat készíteni.

Kicsiny Martha alkotás közben. Fotó: Sági Péter

Képeimen a testek jellegzetességek nélküliek, nemtelenek, nem látható a koruk sem. Nincs kirekesztés, mindenki egyenlő. Azért dolgoztam ki a leegyszerűsített emberi testek által létrehozott tereket, mert a lehető legegyszerűbb módon szerettem volna megmutatni azokat a gondolatokat, amik foglalkoztattak.

A rajzaimon a szabályos épülettestek életre kelnek és pulzálnak azáltal, hogy emberi testekből állnak össze. A tömegek messziről szabályosnak látszanak, közelről pedig szabálytalanok, mert egyének alkotják. Ehhez hasonlóan szerveződik a társadalom szövete is, ami felveti azt az izgalmas kérdést, hogy miért és milyen áron álltak össze az egyes emberek társadalommá?

A Képtörténetek sorozatban bemutatott műalkotások a MANK közreműködésével megvásárolhatóak a publikálás hónapjában, így Kicsiny Martha: Cittá Ideale VIII. című munkája 2021 novemberében. Kapcsolatfelvétel: kozonseg@alkotomuveszet.hu

Fenntartók

Médiapartner

szolke_online_kiallitas_
szolke_online_kiallitas_2
szolke_online_kiallitas_3
szolke_online_kiallitas_4
szolke_online_kiallitas_5
szolke_online_kiallitas_6
szolke_online_kiallitas_7
szolke_online_kiallitas_8
szolke_online_kiallitas_9
szolke_online_kiallitas_10
szolke_online_kiallitas_11
szolke_online_kiallitas_12
szolke_online_kiallitas_13
szolke_online_kiallitas_14
szolke_online_kiallitas_15
szolke_online_kiallitas_16
szolke_online_kiallitas_17
szolke_online_kiallitas_18
szolke_online_kiallitas_19
szolke_online_kiallitas_20
szolke_online_kiallitas_21
szolke_online_kiallitas_22
szolke_online_kiallitas_23
szolke_online_kiallitas_24
szolke_online_kiallitas_25
szolke_online_kiallitas_26
szolke_online_kiallitas_27
szolke_online_kiallitas_28
szolke_online_kiallitas_29
szolke_online_kiallitas_30
szolke_online_kiallitas_31
szolke_online_kiallitas_32
szolke_online_kiallitas_33
szolke_online_kiallitas_34
szolke_online_kiallitas_35
szolke_online_kiallitas_36
szolke_online_kiallitas_37
szolke_online_kiallitas_38
szolke_online_kiallitas_39
szolke_online_kiallitas_40
szolke_online_kiallitas_41
szolke_online_kiallitas_42
szolke_online_kiallitas_43
szolke_online_kiallitas_44
szolke_online_kiallitas_45
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

MANK_online_kiallitas_naprol_napra_1
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_2
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_3
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_4
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_5
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_6
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_7
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_8
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_9
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_10
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_11
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_12
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_13
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_14
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_15
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_16
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_17
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_18
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_19
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_20
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_21
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_22
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_23
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_24
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_25
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_26
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_27
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_28
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_29
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_30
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_31
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_32
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_33
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_34
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_35
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_36
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_37
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_38
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_39
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_40
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_41
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_42
MANK_online_kiallitas_naprol_napra_43
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
210104_Szolnok_ss.indd
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
210106_miskolc_ss.indd
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
201228_veszprem_ss.indd
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

MANK_online_kiallitas_maoe_foto_
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_2
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_3
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_4
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_5
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_6
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_7
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_8
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_9
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_10
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_11
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_12
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_13
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_14
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_15
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_16
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_17
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_18
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_19
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_20
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_21
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_22
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_23
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_24
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_25
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_26
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_27
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_28
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_29
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_30
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_31
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_32
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_33
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_34
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_35
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_36
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_37
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_38
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_39
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_40
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_41
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_42
MANK_online_kiallitas_maoe_foto_43
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds

MANK_online_kiallitas_eukarisztia_
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_2
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_3
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_4
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_5
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_6
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_7
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_8
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_9
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_10
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_11
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_12
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_13
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_14
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_15
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_16
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_17
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_18
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_19
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_20
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_21
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_22
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_23
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_24
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_25
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_26
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_27
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_28
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_29
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_30
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_31
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_32
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_33
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_34
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_35
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_36
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_37
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_38
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_39
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_40
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_41
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_42
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_43
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_44
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_45
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_46
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_47
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_48
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_49
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_50
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_51
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_52
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_53
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_54
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_55
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_56
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_57
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_58
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_59
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_60
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_61
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_62
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_63
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_64
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_65
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_66
MANK_online_kiallitas_eukarisztia_67
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

This will close in 0 seconds